Een nieuw HR-tijdperk dient zich aan. Steeds meer organisaties beseffen dat medewerkers alleen optimaal functioneren als ze écht lekker in hun vel zitten en zelf controle over zaken hebben, iets kunnen bereiken en kunnen bijdragen aan een hoger doel. Bedrijven die actief werken aan het geluk van medewerkers zijn succesvoller. Daarmee wordt HR verantwoordelijk voor de beste Employee Experience: en dat gaat verder dan de traditionele hire-to-fire-cyclus
Organisaties zoals Hutten-groep, Coolblue, Tony Chocolonely, Buurtzorg, Incentro, Rituals, Koekjesbakkerij Veldt zagen al het nut van ‘de gelukkige werknemer’. Zij veranderde hun visie en aanpak van Human Resources Management naar Human Being Management. Medewerkers beschouwen als unieke talenten, groeiende in steeds veranderende contexten en niet langer als een onuitputtelijke hulpbron (resource) van efficiënte inzet (tot ze opgebrand zijn).
Het is niet naïef om in te zetten op gelukkige werknemers. Gelukkige klanten krijg je door gelukkige werknemers, een gelukkige werkomgeving en dankzij een gelukkige samenwerking. Door werkgeluk strategisch in te zetten tonen praktijk en onderzoek uit dat deze organisaties hiermee een aanzienlijke omzetgroei (25-30%)realiseren en de medewerkersbetrokkenheid aanzienlijke verhogen.
Een inspirerende workshop om je ‘counterparts’ hier ook in mee te krijgen helpt jou verder!
Goede leiders geven mensen de kans om te zijn wie ze zijn, te worden wie ze willen worden, samen te werken met anderen en hen te verbinden met de missie van het werk in zijn geheel. Ze geven hen de kans om zichzelf als mens te realiseren en om van hun dromen hun doelen te maken. (Leo Bormans, Geluksambassadeur)
Ben je geïnteresseerd geraakt en zou jij ook graag het roer om willen gooien binnen jouw organisatie? Als HR professional ben je klaar voor jouw nieuwe rol? In een vrijblijvend gesprek vertel ik je graag meer over de mogelijkheden.
Stel jouw mensen de vraag