+31 (0)6 512 81 564

ln.b2esnes%40aihtnyc

Werkgeluk in organisaties; Nooit meer reorganiseren

Verbeterprogramma’s, transitiemanagement, kwaliteitstrajecten, cultuurverandering, klantgerichter organiseren… elke organisatie is op zoek naar het succes. Ondanks de vele onderzoeken, trajecten, boeken, publicaties, trainingen …. de praktijk blijft lastig. 70% van de veranderprocessen lopen vroegtijdig vast en of stoppen. Helaas behalen veel van dit soort trajecten nooit het gewenste resultaat. Verandering kan geen doel op zich zijn, maar is enkel een middel tot.  
De verandering, of beter transformatie van een organisatie is een proces. Processen hebben tijd nodig en de weg bestaat uit succes én tegenslagen. Dit maakt de processen lastig, maar lastig hoeft niet te leiden tot een mislukking. Als je maar weet wat je doet, waarvoor je het doet en op de juiste manier stuurt. 

  • Lees verder

    Bij de traditionele aanpak ligt de nadruk op een grondige analyse van de problemen, en het rationeel uittekenen van de vernieuwde werkprocessen. Dit gevolgd door de blauwdruk, een evaluatie en indien nodig, nog een paar bijsturingen. Wat vaak wordt overgeslagen is de enige factor die het succes bepaalt, de mensen! Die allemaal onderhevig zijn aan de verandering en deze moeten uitvoeren in vaak onzekere en chaotische tijden. Zij worden geconfronteerd dat ze zelf feitelijk de oorzaak van het probleem zijn en de gevolgen (lees reductie) waar ze een paar maanden later tegenaan lopen. Zorg dat je de mensen betrekt en medeverantwoordelijk maakt bij een veranderproces. Dit vraagt veel meer inspanning van leidinggevenden dan enkel het uitwerken van een strategisch plan. Mens en cultuur zijn belangrijke factoren in het al dan niet slagen van een transformatie. 
    Organisatie hebben vandaag ook enkel kans tot overleven als ze zich steeds verbeteren, blijven evolueren en dus veranderen. Verandering is dus een constante geworden en wordt zodoende een onderdeel van de bedrijfsvoering. Gelukkige werknemers zijn beter in staat een verandering te leiden. Met de focus op het werkgeluk van je werknemers zijn er vele mogelijkheden waarmee je een veranderproces als een ‘normaal’ iets kunt laten zijn. Feitelijk is reorganiseren niet nodig als je medewerkers aan boord hebt die het beste uit zich weten te halen, managers die talenten verbinden en inzetten op de juiste plek. Werkgeluk is gebaseerd op de wetenschap positieve psychologie. 
    Met de kennis uit deze training en praktische tools kun jij werkgeluk inzetten om een organisatieverandering te faciliteren en bereiken of om reorganisatie te voorkomen.

Na de workshop ...

    Ken je de principes van Werkgeluk, gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten;
    Heb je wetenschappelijke inzichten en kennis opgedaan over werkgeluk;
    Weet je de waarde van werkgeluk in organisaties: facts & figures;
    Heb je inzicht in de fundamentele behoeften van ieder mens die nodig zijn voor werkgeluk;
    Heb je praktische tools om ieder veranderingsproces te begeleiden.

I’m convinced that nothing we do is more important than hiring and developing people. At the end of the day you bet on people, not on strategies.

Lawrence Bossidy

Voor wie

De workshop is voor leidinggevenden en (HR) professionals die geloven dat werkgeluk een belangrijke rol speelt in een veranderende wereld en succesvol ingezet kan worden en positieve impact heeft op het proces van een organisatieverandering.

Locatie

De workshop kan zowel in company als op een inspirerende externe locaties in een mooie omgevingen worden gegeven.

Tijdsduur

De training duurt 1 dag (2 x 4 uur).

Prijs

Deze workshop kost 675 euro dit is inclusief koffie/thee en lunch excl. btw. Afhankelijk van de locatie en de groepsgrootte kunnen per groep specifieke afspraken gemaakt worden. 

Heb je interesse in deze training?